Välj språk

    Hittegods

    Öresundståg har ingen egen hittegodshantering. Alla föremål som upphittas ombord av vår personal lämnas över till nedanstående hittegodsentreprenörer.

    Upphittat i Sverige

    Föremål som upphittas i Sverige tas omhand av Hittegods Sverige. Hittegods Sveriges kundtjänst nås på 0722-03 20 23. Deras öppettider är helgfri måndag–fredag kl 10:00–17:00.

     

    För mer information, besök Hittegods Sveriges webbplats.

    Upphittat i Danmark

    Föremål som upphittas i Danmark tas omhand av DSB. DSB Hittegods nås på (+45)24 68 09 60. Deras öppettider är måndag–fredag kl 08:00–20:00 och lördag–söndag samt helg kl 10:00–17:00.

     

    För mer information, besök DSBs webbplats.

    Övrig information

    Det kan i efterhand vara svårt att veta var ett föremål kan ha upphittats. Vi rekommenderar därför att du gör en förlustanmälan till båda parter ovan, samt till Polisen via Polisen.se eller på 114 14.

     

    Då hanteringen av hittegods utförs på entreprenad har vi på Öresundståg ingen möjlighet att kontrollera om ett föremål upphittats, lämnats in eller registrerats. Det går ej heller att eftersöka föremål innan de har inkommit till någon av hittegods­­avdelningarna ovan.

    {{ planner.disableHeader }}

    • Förslag:

    • {{ station }}

    • Förslag:

    • {{ station }}

    Utresa
    • {{ time }}
    Returresa
    • {{ time }}