Välj språk

    Kontakta oss

    Öresundståg är ett samarbete mellan sex svenska länstrafikbolag och DSB i Danmark. Vart du vänder dig för kontakt beror på vad ditt ärende gäller.

    Vanliga frågor

    Besök gärna vår sammanställning över vanliga frågor och svar. Om du har råkat ut för en försening och vill ansöka om ersättning, se sidan Förseningsersättning. Har du glömt någonting ombord på våra tåg, se sidan Hittegods.

    Synpunkter

    Om du inte hittar vad du söker ovan, eller om du vill lämna synpunkter på din resa, kontakta länstrafikbolaget där din Öresundstågsresa påbörjades.

    (Se inom vilket länstrafikbolags område de olika orterna ligger.)

    Köp via hemsidan

    Har du frågor om biljettbokning via hemsidan, eller har du redan köpt en biljett och vill veta mer? Kontakta då vår bokningssupport på 0771-77 77 11 eller bokningssupporten@oresundstag.se. Våra öppettider är helgfri måndag–fredag kl 06:30–22:00 och lördag–söndag kl 08:00–22:00.

     

    Bokningssupporten handlägger inga reklamationer eller liknande, men hjälper dig gärna att hitta rätt om du är osäker på vart du ska vända dig.

    Frågor och svar

    Får jag ha med mig min cykel? Finns det servering ombord? Kan jag köpa biljett på tåget? Här har vi samlat och besvarat våra vanligaste frågor!

    {{ planner.disableHeader }}

    • Förslag:

    • {{ station }}

    • Förslag:

    • {{ station }}

    Utresa
    • {{ time }}
    Returresa
    • {{ time }}